Nu schimbam nimic!

„Nu vrem sa schimbam macar cu o virgula din Ortodoxie!
HRISTOS A FOST ORTODOX!”
Parintele Arsenie Papacioc.

Acum ceva timp, ma preocupa puternic teoria reintruparii/reincarnarii (pe care o voi trata foarte amplu pe acest blog). Mai aveam intrebari despre reiki, din abordarea ortodoxa: e de la Dumnezeu sau de la diavol (urmeaza o postare cu acest titlu). La vremea aceea care nu este foarte indepartata, cautam raspunsuri in afara mea si cautam duhovnici, parinti „vazatori cu duhul” care sa imi raspunda la intrebari. Drumurile m-au purtat si la chilia parintelui Arsenie Papacioc. Am intrat hotarat sa il intreb despre reincarnare si Reiki dar cand ochii mei au ajuns la venerabilul parinte din fata mea nu am mai indraznit sa il intreb nimic. Parea atat de slabit fizic, doar in ochii aceia patrunzatori mai pastreaza forta unui spirit inalt, incat am renuntat la orice intrebare. Eram impreuna cu sotia mea, ne-a intrebat ce dorim si i-am cerut o binecuvantare. Am ingenuncheat, ne-a spus o rugaciune, apoi s-a uitat intens la noi si ne-a spus doar atat: „va pomenesc cu placere”.

Timpul a trecut si legatura mea cu ortodoxia pare sa fie tot mai slabita. Trebuie sa fiu sincer cu mine si sa recunosc ca nu ma mai regasesc in ortodoxie, nu are rost sa ma mai mint. Am gasit in blogosfera ortodoxa interviul cu Parintele Papacioc si afirmatia lui ferma: „nu schimbam nimic” m-a pus pe ganduri.

Sa uitam ca discutam despre ortodoxie sau despre religie. Ma intreb cand nu doresti sa schimbi nimic? Atunci cand totul este perfect! Atunci cand toate functioneaza perfect! Acum sa ma intorc la ortodoxie: totul functioneaza perfect? Avem bisericile pline duminica de duminica? Avem ortodoxia traita si aplicata ca popor? Am reusit sa impregnam poporul roman de ortodoxie? Avem o biserica in centrul vietii noastre? Si cate astfel de intrebari nu se pot adauga, dar nu doresc sa continui rechizitoriul meu, nu vreau sa devin judecator.

Insa trebuie sa ai ochelari de cal sa nu vezi esecul plenar al ortodoxiei. Trebuie sa refuzi realitatea, sa te incapatanezi sa canti blasfemia: „Cu noi este Dumnezeu, intelegeti neamuri si va plecati”, altfel nu imi pot explica orbirea asta.

Este o lege divina  a Creatorului nostru: legea evolutiei, toate lucrurile TREBUIE sa evolueze! Nimic nu se poate sustrage acestei legi, nici macar ortodoxia. Totul trebuie sa evolueze si sa se perfectioneze. Totul trebuie sa avanseze, totul trebuie sa progreseze.

Afirmatia „nu schimbam nimic” este o impotrivire a acestei legi divine, a legii evolutiei. Nu te poti impotrivi legilor divine, poti avea iluzia timpului ca este posibil. In realitate este imposibil sa lupti cu legea progresului si nu este in interesul nimanui.

Lasă un răspuns

