Saccsiv: CASATORIA MIXTA – o insotire nelegiuita! Serios??

Saccsiv din nou in culmea furiei: CASATORIA MIXTA – o insotire nelegiuita.

Cand doua suflete s-au intalnit pe aceasta pamant, ele au avut scris in cartea vietii lor aceasta intalnire, au Acceptul Divin pentru „insotirea” lor. Inainte de intrupare, s-au prezentat in fata juriului si si-au dat acordul pentru „insotirea” lor si au primit Acceptul Divin. Pentru ca ei sa se intalneasca, au lucrat ingerii lor, dreptasii.

Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta!

Cine crezi ca i-a unit pe cei doi? Cum crezi ca au ajuns impreuna? Poate ca dogma ortodoxa vrea sa credem ca Dumnezeul Tatal este un Dumnezeu al hazardului si al intamplarii! Eu unul cred intr-un Dumnezeu drept care a creat legi juste si perfect echitabile, in care nici macar un fir de iarba nu creste fara Voia Lui! De aceea te intreb: cum indraznesti sa numesti „nelegiuita” o insotire randuita de Dumnezeu?

Din multe casatorii mixte au venit pe pamant suflete care au slujit Bisericii, sotul sau sotia eretica sau pagana convertindu-se in timp la ortodoxie. De unde ai curajul sa te ridici impotriva destinului unui cuplu si a potentialilor urmasi? De unde stii ce roade va aduce timpul in aceasta familie.

Canonul 10 Laodiceea: “nu se cuvine ca cei ce sunt ai Bisericii – adica crestinii ortodocsi, sa impreune, din indiferenta, pe fiii lor cu ereticii prin legatura casatoriei“.

Prin urmare, casatoria cu un eterodox a fost cu desavarsire interzisa. Urmand aceasta randuiala apostolica, “Regulamentul pentru cazuri de afurisenii si anateme”, din anul 1910, in vigoare si astazi, prevede ca:

“…in cazuri de abatere a vreunuia dintre credinciosii crestini ortodocsi sau clerici…, dupa ce se va fi in­trebuintat mijloacele descrise si raul ar fi tot neindreptat, Sfantul Sinod va fi sesizat, prin Chiriarhul Eparhiot, spre a decide. Sfantul Sinod, deliberand asupra cazului adus la cunostinta sa si neafland alt mijloc de in­toarcere si indreptare, va putea da autorizare de anatema si afurisanie, cu rezerva de a se putea primi in adunarea credinciosilor cel blestemat, daca se va pocai deplin” (Art. II-III).

…. mai vreti mostre de iubire si de  toleranta crestina? Cred ca de astazi am descoperit cartea care imi va deveni de capatai: “Regulamentul pentru cazuri de afurisenii si anateme”, [ce cumplit suna!!!] De unde acest apetit imens pentru afurisenii si anatemizare??? Aproape ca nu imi vine sa cred ca exista un astfel de regulament intr-o Biserica in care se predica sa nu iti judeci aproapele.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s