Renuntarea la concluzii

Acum doua zile m-am revazut cu o prietena si l-am cunoscut si pe sotul ei si in spiritul unui obicei dezvoltat recent am intrat rapid in discutii grele. Este dezamagit cumplit de Romania si este convins ca aici nu se mai poate face nimic, sau cel putin pana cand nu se schimba conducerea acestei tari. Este inginer, castiga decent, dar salariul lui acopera greu ratele lunare la banca si cheltuielile lunare ale familiei. De aceea, singura optiune pe care o vede este emigrarea intr-o tara in care munca lui de inginer ar fi mai bine apreciata si renumerata corespunzator.

Il privesc si ma regasesc pe mine asa cum gandeam in timpul facultatii. Timpurile erau grele si perspectivele de a practica medicina nu erau prea favorabile pentru mine. Familia mea nu ma putea intretine la facultate si ca sa te intretii din medicina ca tanar medic este aproape imposibil si acum si la fel era si pe atunci. De aceea, traiam doar cu speranta emigrarii in Canada. Daca m-ai fi intrebat atunci de ce m-am nascut in Romania as fi raspuns: Ca sa am de unde pleca in Canada. Traiam in concluzia ca in Romania nu imi pot castiga existenta si nu imi pot intretine familia. Timpul a trecut si concluziile de care eram sigur au fost inlocuite de trairea pe viu a contrariilor concluziilor mele de atunci.

O concluzie inseamna o finalizare. Un sfarsit inevitabil dupa cum demonstreaza experienta. A trai intr-o concluzie inseamna a trai in inchisoarea propriilor convingeri. O concluzie este o eroare pentru ca in Univers singura constanta este schimbarea.

Lasă un răspuns

