Maestrul dispare atunci cand discipolul este pregatit

Auzisem cu mult timp in urma acest dicton, dar nu i-am acordat prea multa atentie. Apoi, am inceput sa reflectez la momentele in care am avut intalniri cu maestri sau la momentele in care maestrii au aparut in viata mea. Despre unii nu am stiut ca sunt maestri, altii au avut grija sa se prezinte ca maestri. De la fiecare am avut ceva de invatat si este adevarat ca toti au aparut in viata mea atunci cand eu am fost pregatit sa invat ceea ce ei aveau sa ma invete.

Toate relatii discipol-maestru au ceva special, ceva din maestru se reflecta in discipol, iar ceva din discipol se reflecta in maestrul sau. Uneori, lacunele discipolului oglindesc probleme mai vechi ale maestrului, unele pe care si le-a depasit, altele care inca il afecteaza si pe maestru. Alteori, punctele forte ale maestrului sunt o incurajare pentru discipol sa persevereze pe calea evolutiei spirituale pentru a ajunge intr-o zi pe treapta pe care a ajuns maestrul ce sta acum in fata lui.

In urma cu cateva saptamani, am terminat brusc o relatie cu un maestru pe care il respect enorm. Felul brusc in care ne-am despartit m-a pus insa pe ganduri. Acum cateva zile mi-am pus intrebarea: daca maestrul apare atunci cand discipolul este pregatit, oare nu este natural ca maestrul sa si dispara atunci cand discipolul este pregatit? Poate ca maestrul si-a predat lectia, este treaba discipolului daca a invatat ceva, maestrul si-a facut datoria, si-a predat lectia si a plecat. Sau poate ca limitarile discipolului nu se mai oglindesc in maestru, poate ca maestrul si-a rezolvat propriile probleme, iar discipolul a ramas in urma cu lectiile neinvatate. Un alt maestru, poate de pe o treapta mai joasa este mai potrivit discipolului acum.

Sau, poate ca este timpul ca discipolul sa devina el insusi maestr. Poate maestrul lasa loc unui alt maestru in viata discipolului sau. Oricum ar sta lucrurile, sunt recunoscator tuturor maestrilor care au venit si care au plecat din viata mea intotdeauna la momentul oportun.

Lasă un răspuns

