Replici geniale

Un prieten vegetarian este incoltit de mai multi carnivori:
-Daca nu mananci carne, tu de unde iti iei proteinele??
Eu m-as fi aruncat la argumente de nutritie, insa amicul mi-o ia repede inainte:
-Calul care trage la caruta de unde isi ia proteinele?

Un alt prieten bagat in discutii de alti prieteni:
-Tu nu te-ai saturat sa faci dragoste numai cu sotia ta de atatia ani?
Replica lui rapida m-a lasat fara cuvinte:
-Tu nu te-ai saturat sa gandesti cu acelasi cap de atatia ani?

Sunt doua dialoguri la care rumeg de mult, fascinat de ingeniozitatea liniei de contra-atac. Cu timpul, incep sa imi dau seama ca astfel de replici tin mai mult de inspiratie decat de logica. Sunt mostre de gandire paralela care sunt net superioare logicii liniare. Ce mai, sper ca intr-o zi sa scot si eu ceva din mine macar pe sfert din valoarea replicilor amintite.

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. ml spune:

    Zambesc cititind ultima fraza. Nu cred ca in anii dvs. de viata nu ati scos nici o replica de genul acesteia. Insa fiind emisa de dvs. vi s-a parut normala. Cat am apucat sa citesc din blog, am gasit opinii interesante, neliniare. Acesta este si motivul pentru care urmaresc postarile.

    Numai bine,
    Monica L.

    1. viorelmihai spune:

      Posibil ca am emis si eu chestii interesante, dar nu am reusit sa ma surprind, ar fi fost greu pentru ca ma cunosc bine. Sa va fie de folos urmarirea postarilor,
      Viorel

  2. Daniela spune:

    Am asistat de curand la o discutie foarte interesanta intre oameni cu IQ din ala de nu’s ce nivel…subiectul “gugustiucul”. Nu m-as fi gandit ca putem avea si astfel de preocupari, dar mi-am dat seama ca se poate rescrie istoria gugustiucului dupa asa ceva. Asadar se pare ca exista o teorie a cuiva, nimeni nu stie a cui, care spune ca gugustiucul este singura pasare din lume care-si zice, adica ciripeste numele. Daca nu stai sa dezbati, ai fi tentat sa zici scurt ca da asa e si sa treci peste subiect. Dar subiectul a devenit extrem de fierbinte cand toti cei de fata aveau cate-o teorie convingatoare care spune ca o pasare care-si zice numele este de-o inteligenta rara si hai sa vedem daca nu cumva este de fapt un extraterestru care e pe lumea asta ca sa ne comunice ceva si noi nu avem urechi sa auzim…aaaaa. Si m-am bagat si eu in seama putin cu ceva intrebari. S-a gandit cineva ca nu el si-a spus numele ci omul i-a pus numele in functie de ce-a ciripit el? S-a gandit cineva ca gugustiucul de pe alte meleaguri zice tot gugustiuc, dar numele lui este altul – pigeon in engleza, kalapati in filipineza, paloma in spaniola etc? Si s- a facut tacere, eu asteptam comentarii, distractie…NO COMENT Intreb un copil de 5 ani mai tarziu “auzi, tu stii de ce-si zice gugustiucul numele”? si imi raspunde rastit “dani…asa-i zicem noi lu’ gugustiuc’’!🙂

    Si din categoria “de-ale terapeutilor”:
    Clientul – crezi ca daca devin vegetariana scap de celulita?
    Terapeutul – pai e posibil, da nu peste noapte si nu doar asa..
    Clientul – auzi, dar porcul ala care mananca doar iarba si tarate de ce are atata grasime si celulita?
    Terapeutul – pai as zice ca principalul motiv este ca porcul mananca porceste🙂

Lasă un răspuns

