Dupa multi ani, prima vara fără ochelari de soare!

Am început sa port ochelari de soare prin liceu, la început ca un moft dar după câțiva ani devenisem „dependent” dacă se poate spune asta. In ultimii 7 ani de cand am inceput sa conduc mai mult, ochelarii de soare îmi deveniseră indispensabili [știu, suna ciudat, dar si amuzant:)], în sensul ca în mașina aveam cu mine cel putin o pereche de rezerva in torpedou și permanent o pereche de ochelari de soare la ochi sau deasupra pe șapcă. Mai am o fotofobie usoara care ma face sa ma stramb in prezenta luminii [hmmm, oare cum as interpreta asta spiritual: ma strâmb la lumina, ups!] care ma face sa par un gigi duru pentru cei care ma judeca superficial. As mai adauga si faptul ca ochelarii de soare ii purtam 12 luni pe an, uneori chiar și pe ploaie, serios….

Ideea de baza este ca nu as fi crezut ca voi renunta vreodata la ochelarii de soare. Niciodata, niciodata…. Eram pur si simplu convins ca nu imi pot tine ochii deschisi in fata luminii, ca nu pot sa conduc pe autostrada in zilele cu soare, ca nu pot sa stau la plaja, ca nu pot sa merg pe strada, ca nu…. ca pur si simplu nu pot sa „existez”  fara ochelari de soare.

Chestia este ca dupa cateva luni de renuntat la ochelari de soare ma intreb cum de am putut sa port ochelari de soare, cum de am putut sa fug de lumina?

Atunci cum am renuntat la ochelarii de soare? Simplu, ca si la fumat: brusc si dintr-odata. Sotia cauta informatii despre dieta raw si a gasit niste filmulete cu o doamna foarte interesanta, Victoria Boutenko. Exista pe youtube un videoclip tradus in limba romana cu aceasta doamna, in care se spun foarte multe lucruri interesante si o sa va rog sa ma iertati ca nu mai stiu exact unde spune ceea ce m-a convins pe mine sa renunt la ochelarii de soare.

Daca am inteles eu bine, zona din jurul ochilor pe care o umbresc ochelarii de soare contine niste receptori sensibili la lumina solara. Cand sunt activati de razele solare, ei declanșează reflex secretia de vitamina D, care este implicata in chestii foarte importante cum ar fi absorbția calciului si protecția anti-cancerigena cum arata unele studii recente. Purtând ochelari de soare, umbream zona ce conține acești receptori care in consecință nu mai declanșează secreția de vitamina D.

Pentru mine asta a fost suficient, a doua zi mi-am golit torpedoul de ochelari de soare si am renuntat la ei. O singura data  am mai incercat sa ii port cand conduceam obosit dar am renuntat dupa jumatate de ora. Chiar dacă teoria doamnei Boutenko s-ar dovedi falsa, nu as mai purta din nou ochelari de soare, de când am renunțat la ei, am redescoperit lumina, am redescoperit culorile naturale.

Am mai facut o paralela cu descrierea demonilor din cartea lui S. Demetrescu, unde demonii sunt entitățile care au stinsa lumina ochilor, în locul luminii ochilor au doua pete sau găuri negre. Din păcate, cam asa arătăm când purtam ochelari de soare, ne ascundem lumina ochilor si umblam cu pete negre pe fata. Ochelarii de soare au devenit și un sinonim al intimidării, al răcelii, al depărtării, al egoului, al falsității, chestii care duc inspre demoni. Daca nu ma credeți, uitați-va pe strada la cei care poarta ochelari de soare, priviți însă nu judecați, doar observați!

Retrospectiv și din perspectiva dictonului: exteriorul este copia fidela a interiorului ma gândesc ca asa cum imi ascundeam ochii de lumina soarelui, asa îmi ascundeam si sufletul de lumina, purtam filtre false ale realitatii peste ochii mei spirituali. Am renunțat sa vad lumina prin filtrele altora, acum vreau sa vad culorile asa cum sunt, lumina in splendoarea ei. Nu mai caut intunericul, acum savurez lumina. Ceea ce va doresc și voua,

Pacea incepe cu mine,

Viorel

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. ml spune:

    Creste blogul asta ca Fat-Frumos „intr-o zi cat in sapte”. Cine stie ce comori ascunde si unde afara de autor? 🙂
    Stiu ca acest blog http://serbanescu.wordpress.com/ are articolele arhivate.
    Poate va explica proprietarul cum sa afisati si dvs. arhiva.

    Multumesc,
    Monica L.

    PS. puteti sterge acest comentariu, nu vreau sa functioneze ca reclama pentru un alt blog.

Lasă un răspuns

