Intrebare: Am picat la medicina, ce pot sa fac? Raspuns: Sarbatoreste!

Ieri, minunatul meu blog a avut cativa vizitatori care au cerut de la google raspunsul la intrebarea ce sa faca pentru ca au picat la medicina. Google, baiat destept, i-a trimis la blogul meu pentru ca intr-adevar, am o vasta experienta in acest domeniu, eu insumi am picat la medicina de trei ori. Da, si de fiecare data nu am stiut ce sa fac. Adica, dupa fiecare picat, ma adanceam in depresie, prima data am avut chiar pentru fractiuni de secunda ganduri de suicid, dar, narcisist fiind, mi-am revenit rapid.

Ca sa nu lungesc mult si sa nu intarzii cu sfatul meu pretios pentru tinerii aflati in suferinta, trec direct la raspuns: este timpul sa sarbatoresti! Deschide o sticla de sampanie si bucura-te ca nu ai luat tzeapa vietii tale, medicina!

Stiu ca nu poti avea incredere intr-un blogger subiectiv, de aceea am sa iti dau cateva motive, ca sa ma intelegi mai bine:

1. In  Romania, profesia de medic este aseanatoare cu cea de notar, adica se transmite doar din tata in fiu, adica de la tatal profesor universitar doctor la fiul tanar rezident. Nu fii pacalit de numarul mare de locuri total ne-corelat cu realitatea. Intotdeauna, spuneam colegilor de la facultate ca am fost inselati si ca ar fi trebuit ca la dosarul de admitere sa ni se ceara ori o adeverinta ca suntem fii de burghezi-mosieri ori o declaratie pe propria raspundere  ca suntem de acord sa nu traim din profesia noastra nobila de medic pana pe la varsta de 35-40 de ani.

2. Viata de student la medicina este foarte grea daca intentionezi sa studiezi serios, in sensul ca e foarte putin probabil sa iti permita sa tii un job din care sa iti castigi existenta in paralel cu scoala. Mai mult, daca chiar vrei sa inveti meserie, atunci, vei descoperi ca ceea ce inveti la scoala este mai putin decat suficient, iar cea mai buna cale este de a face garzi peste garzi ca sa vezi medicina in actiune. Deci, nu numai ca te solicita cu prgramul normal dar iti vrea si timpul liber.

3. Bucuriile mari incep insa la finalul facultatii, odata cu examenul de rezidentiat, o mare ruleta care zdrobeste pasiunea de a face medicina. In paranteza fie spus, cartile pentru rezidentiat costa cam 10 salarii de medic rezident, bani pe care nu se stie de unde ar trebui sa ii ai. Rezidentiatul este un examen national in care vei concura cu toti absolventii de medicina de la stat si de la particular, promotia ta si toti cei care nu au luat rezidentiatul anul trecut. Marea aberatie este ca repartizarea pe specialitati se face in ordinea descrescatoare a mediilor de la rezidentiat. Sa presupunem ca tu esti pasionat de cardiologie, dar in anul acela sunt scoase doar 15 posturi de rezidentiat pe cardio la nivel national pe care se vor bate cam 3000 de oameni, ghici cine va castiga si ce sa va intampla cu pasiunea ta pentru cardiologie!

3. Sa presupunem ca ai reusit si marea performanta sa iei rezidentiatul, te feliciti si acum urmeaza inca o perioada de mari satisfactii pentru care trebuie sa iti antrenezi bine manutzele pentru ca va trebui sa sa scrii fise peste de internare-externare, si cam la asta se va reduce rezidentiatul tau. Daca esti norocos, din cand in cand vei prinde si cate un medic dragut, care iti va mai arata cate ceva, vei face cateva garzi in care vei salva niste vieti dar totul se va incununa de succes in ziua in care vei lua salariul astronomic de mic. cand te vei gandi ca ai stat 6 ani in scoala si ca numai in cartile de rezidentiat ai bagat o avere  ca sa ajungi sa castigi cam 1000-1500lei pe luna, pentru urmatorii … ani, te apuca un sentiment puternic de apreciere pentru tine si profesia ta.

4. partea super tare e ca nimeni nu te crede ca nu te poti intretine din meseria de medic, toata lumea are impresia ca daca esti doctor, automat esti plin de bani, ai vila si sofer la scara. Ei vad medicii la varsta a doua spre a treia care au buzunarele pline de spaga si lucreaza si la privat si au impresia ca toata lumea medicala este la fel. Ei nu pot vedea tinerii medici rezidenti care scriu la fise toata ziua de ajung sa urasca scrisul, probabil de aici s-a ajuns la scrisul execrabil de medic.

Motive sunt mai multe, te rog sa ma crezi insa ca Dumnezeu ti-a facut un mare bine ca nu te-a lasat sa intri la medicina. Probabil ca ai ales medicina pentru ca iti doresti sincer sa ajuti oameni, sa vindeci boli … vestea buna este ca medicina alopata nu este singura optiune ca sa indeplinesti aceste dorinte. Trebuie doar sa deschizi ochii si sa vezi in afara ochelarilor de cal.

Deci, sa curga sampania…

5 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. ml spune:

    Acest articol imi face bine si mie, chiar daca nu am dat vreodata la medicina. Atrasa fiind de corpul uman si al animalutelor (alcatuire si modul cum functioneaza) precum si de inlaturarea starii de suferinta, aveam de multi ani parerea de rau ca am luat-o pe calea cifrelor. De cateva luni am constatat faptul ca pot invata singura (poate nu atat de aprofundat ca sub indrumarea profesorilor de la facultate) notiuni de anatomie si patologie. De asemeni m-am luminat ca starea de suferinta se poate aborda si pe alte cai, nu numai alopat. Ratiuni financiare, posibiltati de a acumula consistent material (vila, masina costisitoare, etc.) nu este un subiect propriu felului meu de-a fi.
    Imi place cum sunt aranjate „intamplarile”. Majoritatea articolelor din acest blog parca ar fi un dialog privat cu mine 🙂 .

    1. viorelmihai spune:

      Buna,

      Fii pe pace, nu ai pierdut nimic decat o sansa la multa frustrare cu medicina. Ma bucur ca acest blog ajuta cuiva. Toate cele bune,
      PF Viorel

  2. ml spune:

    Nu am avut timp la primul comentariu sa adaug:

    „am avut chiar pentru fractiuni de secunda ganduri de suicid, dar, narcisist fiind, mi-am revenit rapid” .

    Savuroasa fraza! 😀

  3. AMC spune:

    Chiar ajuta aceste fraze sa stii.Am picat de doua ori examenul la medicina si pana si in ziua de astazi ma framanta gandul si e un subiect sensibil pentru mine(am lacrimi in ochi ori de cate ori se aduce subiectul in discutie).Acum sunt la o facultate de economie(nu ca nu mi-ar placea) si ii dam inainte ^_^ ..Multumesc mult pentru ganduri!

  4. medul spune:

    Medicina nu e chiar atat de execrabila iar nu ai carti ci o carte pentru rezi. Pretul foarte mare este in plata taxei de scolarizare daca nu inveti sau n ai pile. Rezidentiatul este foarte mare, 99% hbar n au ce inseamna o specialitate, deoarece precum liceele si facultatea este o mare porcarie. Poti opta pe laborator, derma sau bft si sa vezi sute de locuri cu toate serviciile platite. La toate fac. din tara iti pierzi timpul, la ingineri care in total tot 6 ani + examenele matematice care sunt de 100000 mai grele decat medicina, castigi de la straini un salar de batjocura 1500 lei. La drept si ase multi o fac, apoi si mai multi o freaca.Medicina de bine, de rau merge prin prisma statului. Si salaru se mareste, garzile se platesc iar daca ajungi sa faci cu psihopatu facultatii, ii dai m..e si fie te transferi, fie redai rezi pe altceva..hai sa nu fim atat de negativisti. Viata e grea, dar cu munca se poate.

Lasă un răspuns

