Să ştii că pe umerii tăi, în spatele tău, se află un spirit – echivalentul Sfântului Gheorghe – care te va apăra, nu ca o forţă unitară, ci ca o forţă treimică.

Extras din cartea: Din Tainele Vietii si ale Universului de Scarlat Demetrescu.

Iată un exemplu. în cartea vieţii unui om trupesc este prevăzut să treacătprintr-o suferinţă, ca urmare a unei greşeli din trecut, din altă viaţă sau chiar din viaţa actuală. într-o noapte, spiritul întrupat a luat cunoştinţă că într-una din zilele următoare va trece printr-un eveniment în urma căruia va avea de suferit. Dimineaţa acest om se scoală neliniştit; o tristeţe grozavă îl apasă, fără să aibă vreun motiv. Are o presimţire vagă că i se va întâmpla ceva, că va trece printr-un mare necaz. Nu ştie nimic şi mâhnirea nu-l slăbeşte. Pleacă la drum, se produce un accident şi se alege cu un braţ sau picior rupt. Presimţirea s-a realizat; durerea a sosit. Spiritul ştia de tot ce va veni şi îşi reflecta mâhnirea trupului său, care înregistra, dar nu putea preciza ce anume.

Viaţa e o luptă în care eşti invingător sau învins. E nevoie şi de o şcoală, şi de alta. Forţa învingătoare este pozitivă, forţa învinsă este negativă. Ceilalţi factori, judecătorii din spaţiu, au determinat cursul evenimentelor. Omul trupesc este asemănător unui cal de curse. Noi, cei din spaţiu, facem ori pe jocheul, ori pe cei care”-pariază pentru sau contra. Bietul animal, omul trupesc – aleargă, mânat de jocheul său şi în acelaşi timp este supus privirii a două tabere opuse, pro şi contra, care pariază pentru o anumită acţiune, unii zicând că va reuşi, alţii afirmând contrariul. Vezi, frate, ce legătură este între lumea voastră şi a noastră?

Pe această temă am să-ţi explic un simbol reprezentat în bisericile voastre. Pe unele icoane este înfăţişat Sfântul Gheorghe călare pe un cal falnic, omorând cu suliţa un balaur. E o icoană ce reprezintă un simbol cunoscut de cel ce l-a pictat iniţial pe lemn, zid sau pânză. Ciudat simbol pentru voi, căci s-ar putea naşte în mintea voastră întrebarea: „Cel ce a reprezentat acest act trebuie să fi ştiut că şi balaurul simbolizează o fiinţă creată de Tatăl. Cum de şi-a permis să introducă în casa Domnului reprezentarea uciderii unei făpturi?” Aşa raţionaţi voi, pentru că nu cunoaşteţi tainele cereşti.

Nici preotul care a privit ani de zile icoana nu-i ştie înţelesul. Aici avem de-a face eu un frumos simbol, o reprezentare tainică a unui adevăr ceresc. Calul simbolizează un biet om trupesc. Frumos şi bine ştie să alerge omul, dar el – ca orice animal – nu poate decât să reprezinte o forţă oarbă, neştiutoare, lipsită de puterea de a pătrunde înţelesul tainic al lucrurilor. Balaurul care îi iese în cale este o reprezentare simbolică a evenimentelor viitoare, triste, şi dureroase ale vieţii pe acest pământ, o forţă mare, inevitabilă şi invincibilă de om. Dar sfântul încălecând calul, omoară cu suliţa sa balaurul. Sfântul este spiritul ajutător din spaţiu.

In acel eveniment simbolic s-a constituit ad-hoc o treime de acţiune. Sfântul este forţa pozitivă, balaurul este forţa negativă iar calul – simbolizând omul – este forţa neutră, care se supune şi execută. In acest caz Sfântul Gheorghe este o forţă pozitivă, pentru că vrea uciderea balaurului. Balaurul este o forţă negativă, opunându-se uciderii sale. Sfântul nu l-ar putea birui, dacă lâ voinţa sa nu s-ar alipi şi forţa a treia, calul – omul trupesc. Rezultatul este executarea faptei care a avut două aprobări.

Sfinţii părinţi, întemeietorii bisericii creştine, cunoscând puterea forţei treimice, fie ea şi de ocazie, au exprimat această ştiinţă, simbolizând-o, în icoana Sfântului Gheorghe. Acum revin la marile împrejurări ale vieţii: un examen, o mare înfăptuire omenească, o căsătorie etc. în preajma unor asemenea evenimente capitale din viaţa omului, se constituie imediat o forţă treimică, pentru ajutorarea sau împiedicarea executării actului sau împrejurării respective.

In ajunul evenimentului, omul începe să se neliniştească, să necheze ca şi calul Sfântului Gheorghe la apropierea balaurului sau a evenimentului chemat de destinul său. Omul nu se va linişti până la finalul evenimentului. Prin urmare, omul nu e lăsat singur în faţa hotărârilor decisive şi a întâmplărilor importante prin care va trebui să treacă. Fapta ta, omule, nu este o forţă oarbă şi nu eşti lăsat singur în lume. Să ştii că pe umerii tăi, în spatele tău, se află un spirit – echivalentul Sfântului Gheorghe – care te va apăra, nu ca o forţă unitară, ci ca o forţă treimică. Acest spirit, ajutător şi iubitor, este veghetorul tău, prieten sincer, care va sta în preajma ta, până la moartea trupului tău.

Când omul soseşte în preajma marelui eveniment – o probă sau examen de evoluţie – veghetorul cunoscând perfect destinul protejatului său, cheamă imediat pe fraţii din grupul spiritului întrupat, pentru a constitui treimea ad-hoc, necesară trecerii acelui eveniment.

In taină, Domnul a revelat acest adevăr ucenicilor Săi, dar nu a fost consemnat de sfinţii evanghelişti, pentru că era imposibil de înţeles de lumea neiniţiată. El le-a spus ucenicilor: „Nici un fiu al Meu nu va fi lăsat singur, când va trece probele destinului său, ci totdeauna va fi asistat de cei din treimea sa necesară”.

5 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. viorelmihai spune:

    Reblogged this on Viorel Mihai and commented:

    Să ştii că pe umerii tăi, în spatele tău, se află un spirit – echivalentul Sfântului Gheorghe – care te va apăra, nu ca o forţă unitară, ci ca o forţă treimică.

  2. Cristina spune:

    Eu cred si stiu asta!!! Dar teama,nelinistea,de unde vin?

    1. Monica Lauleanu spune:

      Din propria minte.

    2. viorelmihai spune:

      am primit intrebarea dvs, am inregistrat cu numar, trimis la rumegat si vom raspunde cu detalii in curand (sper)

  3. Cristina spune:

    va foarte multumesc:))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s