Cauta ca sa gasesti, nu doar sa poti spune ca ai cautat

Am reinceput cursurile de shiatsu si trebuia sa explic cursantilor cum trebuie procedat atunci cand cauti blocajele. Am incercat asta in mai multe feluri explicand fiecaruia in parte apoi mi-a venit ideea sa le spun ceva ce am invatat de la sotia mea. Ea ma trimitea uneori sa ii caut diverse lucruri iar eu ma intorceam rapid dupa o cautare sumara spunand ca nu am gasit. Apoi auzeam intrebarea ei:

– Ai cautat ca sa gasesti sau ai cautat ca sa imi spui ca ai  cautat?

Intotdeauna avea dreptate, eu plecam sa caut fara nici un chef, convins dinainte  ca nu pot sa gasesc ceea ce am fost trimis sa caut. La un moment dat, am decis sa ma implic, sa caut ca  sa gasesc nu  ca sa spun ca am cautat. Spre surprinderea mea, am inceput sa gasesc ceea ce cautam.

Oare de cate ori in viata de zi cu zi nu ni se intampla sa facem lucruri doar pentru ca sa putem spune ca le-am facut?

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Monica L spune:

    Cu alte cuvinte „a face ceva in doru’ lelii”.
    De multe ori procedam asa in viata cotidiana. Daca nu avem motivatie sau daca ni se impune contra vointei sau logicii noastre, vom face doar sa nu se spuna ca nu am facut-o.

    In ceea ce priveste ucenicia, ma gandesc la mine: intai trebuie sa inteleg foarte bine scopul si metodele de atingere a scopului.

    1. viorelmihai spune:

      Cand cauti ca sa gasesti esti prezent integral in „aici si acum”. Daca te surprinzi facand ceva doar ca sa faci, iti dai seama ca tu nu esti acolo, nu esti prezent.

      Osho povesteste despre un carturar care cauta un maestru zen in padure si il intalneste cand acesta taia lemne cu toporul. Ne stiind ca maestrul se afla chiar in fata lui, il intreaba daca stie unde se afla. In acel moment, maestrul ii descrie toporul, cat e de ascutit si cat de frumos se misca in lumina soarelui in drum spre tulpina copacului. Cand carturarul il vede pe maestru rotind toporul inspre el, se sperie si fuge. Nu intelege ca maestrul zen se afla in fata lui si incearca sa ii explice ca in acel moment el este una cu toporul care taie lemne, pentru ca el devine ceea ce face.

  2. ml spune:

    Sa traduc exemplul de mai sus:

    „Eu caut in padure (de conifere imi place cel mai mult) un maestru spiritual. Tipa-tipa pe carare, intalnesc un nene ce taie lemne. In paranteza, foarte urat sa defrisezi si sa rupi flori.
    -Buna ziua, ma scuzati pentru intrerupere, stiti unde il pot gasi pe maestrul Tanganel?
    -Buna ziua, imi raspunde indreptandu-se de sale. Se sterge pe frunte de sudoare, apoi se uita lung la mine. Da’ ce treaba ai mataluta cu Tanganel?
    -Stiti…
    -Lasa, mi-o reteaza, nu conteaza. Isi muta privirea pe toporul din mana, il mangaie cu ochii, ii zambeste. Cu ochii tinta pe lama, imi spune cu voce aproape soptita:
    -Il vezi? E perechea mea. E copilul meu. E familia mea. E ca un om. Are coada lunga, neteda, ca o coloana vertebrala. E zvelta dar in acelasi timp robusta. Lama e capul, are fata cu ochi, gura, nas. Imi vorbeste adesea. Imi povesteste cat de multe a vazut in toate intruparile. Ne spunem glume si radem amandoi in hohote. (Inchide ochii, vorbeste incet privind in propriul interior). Ne iubim. Poate in alta viata am fost sot si sotie. Vrem si stim sa ne oferim placeri. Il apuc de coada cu amandoua mainile. Vibreaza de placere. Se cambreaza, isi ridica lama spre soare, inspira adanc razele soarelui, apoi se intuneca, nu mai stie de nimic, si se repede in fibra lemnului, ca si cum ar muri pentru a se inalta in acel moment. Si iar, si iar…de sute de ori simt cum se umple de lumina apoi moare cateva secunde. Iar eu cu mainile mele, cu trupul meu il trec din viata in moarte si din moarte in viata. Brusc taietorul de lemne inclesteaza mainile pe topor, il ridica deasupra capului, se intoarce fulgerator spre mine, si cu o voce cavernoasa ma intreaba:
    -Vrei sa-ti arat?”

    Deci eu la faza asta am taiat-o, ma rog, daca nu incremenesc de frica.
    Dumneavoastra nu? 😀

Lasă un răspuns

