Reîntruparea este un Adevăr divin, care lărgeşte orizontul tuturor cunoştinţelor omeneşti

Extras din cartea: „Din Tainele Vietii si Ale Universului”, de Prof Scarlat Demetrescu

Paralel cu progresul trupului, cu alcătuirea sa fizică, sensibilitatea sa mai înaltă şi inteligenţa din ce în ce mai vie, omul a ajuns să lucreze, să supună materia prin voinţa sa şi să realizeze descoperiri înalte şi uimitoare. S-ar crede că suntem într-un marş victorios al cuceririi naturii, spre folosinţa noastră, că omul păşeşte din ce în ce mai grăbit către cucerirea fericirii sale. Cu toate minunile realizate de inteligenţa sa vie, totuşi nivelul moral al omenirii este azi încă foarte scăzut.

Omul fură mereu din secretele naturii, dar nu pentru a ajuta omenirii în progresul ei, ci pentru a fauri arme noi, mijloace noi de a-şi ucide fraţii. Am descoperit legi fizice şi chimice, nu pentru a ne înlesni viaţa, ci ca să ucidem copii şi femei, fraţii noştri, fiii unuia şi aceluiaşi Tată creator!

Dacă savantul crede în materia fizică şi în legile ce o animă, omul ignorant ori omul semidoct nu mai are nici o busolă în viaţa sa. Valurile vieţii îi poartă în toate direcţiile şi nu mai au nici o speranţă. Aleargă la biserică, dar se întorc acasă tot sub apăsarea nevoilor vieţii; citesc cărţi care să-i lumineze asupra scopului durerii şi asprimii acestei vieţi, şi mintea lor rămâne tot atât de confuză ca şi mai înainte. Iată starea în care se află azi omenirea!

Dacă învăţăturile sublimului nostru Mântuitor, Iisus Christos, s-ar fi păstrat curate, nealterate -cum erau în primii două sute de ani ai creştinismului, dacă slujitorii casei Domnului ar reveni la forma lor simplă de viaţă, ca altădată, când cunoşteau profund legile divine, şi ar adopta ceea ce ştiau atunci, şi anume adevărul că entitatea spirituală revine mereu la viaţa terestră, omul ar deveni mai bun, mai milostiv şi ar înţelege rostul vieţii.

O moralitate desăvârşită ar cuprinde omenirea şi din sufletul fiecăruia s-ar ridica la Cer osanale Celui Atotputernic. Reîntruparea este un Adevăr divin, care lărgeşte orizontul tuturor cunoştinţelor omeneşti, oferind mai clar decât orice sentimentul eternităţii, dezvoltă în noi imaginaţia şi ne transportă gândul pe nesfârşita dâră a secolelor scurse.

Reîntruparea conţine inspiraţia poetului, lumina filosofului, bucuria sfântului, şi arată tuturor drumul către Tatăl. Acum ştim că în lunga istorie a progresului nostru spiritual, am mai trăit pe când ne închinam la idoli, asemenea triburilor sălbatice de azi. De atunci, am urcat treptele vieţii şi mai târziu am oferit daruri lui Brahma, în vastele temple indiene tăiate în piatra munţilor. Secolele s-au înşirat şi în alte întrupări, am căzut înfricoşaţi la pământ, când focul divin fulgera în templul lui Zoroastru din vechea Persie.

Viaţa ni s-a scurs mereu, ca şi apa fluviilor, îmbrăcând diferite trupuri umane şi în diferite ranguri sociale, depunând flori la picioarele lui Osiris şi ale zeiţei Isis, pe vremea faraonilor, în templele de la Theba şi Memphis. Am trăit şi am murit, ne-am născut în sânul a diferite popoare şi religii, ne-am simţit mândri de neamul căruia îi aparţineam şi socoteam religia noastră cea mai pură, cea mai înaltă. Am cântat cântece ritmice înaintea altarelor de marmură ridicate în Grecia străveche. Ne-am supus stricteţii legilor de fier ale Imperiului Roman şi poate, unii dintre noi, am fost printre cei care am dat cu pietre şi am cerut răstignirea divinului Iisus.

 Acum iată-ne reveniţi pe pământ, pentru a adora din nou pe Tatăl etern, fiind mereu în pelerinaj pe drumul lung al naşterii şi morţii.

Lasă un răspuns

