Scoate-ti castile din urechi sau mai schimba ceva la playlist!

Saptamana trecuta am luat metroul ca sa ajung la o prietena si m-am amuzat din nou privind la ceilalti calatori din metrou. Era o vreme in care mergeam des cu metroul, acum merg mai rar, uitasem cum e privelistea cotidiana la metrou. Cel mai mult imi plac calatorii „profesionisti”: cum au intrat in metrou, chiar daca stau in picioare, scot dintr-un rucsac sau dintr-o geanta o carte sau un ziar din care citesc cu frenezie. De multe ori, au si casti in urechi, isi asculta probabil muzica preferata. Altii se joaca sau „lucreaza” pe telefonul mobil, tocindu-si degetele de ecranele smartphone-urilor din dotare. Cu totii par sa fie absenti de la „aici si acum”, cu gandurile duse pe coclauri.

Privindu-i pe cei cu casti mi-am dat seama ca asta era de fapt lectia pe care trebuia sa o invat eu: trebuie sa imi scot „castile” de pe urechi, sa devin receptiv pentru alte „mesaje”, pentru alta „muzica”. Cu totii ne creem sisteme de credinte, idei care devin tot mai rigide cu fiecare zi. Le adaugam la „playlist”, si eliminam din „playlist” tot ceea ce nu ne convine sau contravine ideilor noastre. Ne indepartam de cei care au pareri contrare, nu mai stim sa purtam o discutie normala, fara patos, cu cei care gandesc diferit de noi. Nu mai stim sa ascultam, ramanem blocati in propriul playlist.

 

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Monica L spune:

    Un articol ce detaliaza amplu ceea ce gandesti tu:
    http://punctulzero-octavian.blogspot.com/2011_09_11_archive.html

    1. viorelmihai spune:

      da, deja devine tot mai enervant pentru mine cu fiecare zi sa constat ca nu sunt singurul detinator al adevarului absolut. sper sa vina o zi in care multimile sa cerseasca sa auda din gura mea adevarurile care le vor elibera sin conditionari, limitari…

  2. Monica L spune:

    Hopa! A aparut si Mesia! Nu e via Petru Voda, e cu buletin de Arges daca nu gresesc, da’ merge si asa :))

  3. Indy spune:

    Evadarea din fata pericolului vietii in siguranta.

Lasă un răspuns

