Ganduri la rasarit de soare

In seara aceasta am sa scriu despre oameni deosebiti, care m-au impresionat profund. I-am intalnit dimineata, la rasarit de soare, pe plaja. Iesisem in graba sa rezerv doua sezlonguri si trecusem in fuga pe langa ei. Grabit sa arunc prosopul pe sezlong, am onservat doar o mama care isi tinea copilul in brate, invelit cu prosoape. Dupa cateva minute in care savuram frumusetea rasaritului de soare pe fondul valurilor linistite, am observat ca fetita din bratele mamei avea probleme de respiratie si dupa alte cateva minute am vazut tabloul complet: o fetita cam de 10 ani cu grave probleme neurologice, de respiratie. Nu putea sta in picioare, nu putea vorbi, respira cu greu. Avea gura aproape permanent deschisa, ca intr-o sete imensa de aer. Incercand sa isi procure aerul, scotea sunete care la inceput te speriau binisor. Nu mai conteaza cand au aparut problemele, oricum, nu am reusit, nici macar nu am incercat sa intru in dialog cu mama fetitei.  Peste ceva timp, a aparut si tatal fetitei, a preluat si el din ingrijirea fetitei. A luat-o in brate si a plimbat-o pe malul marii, a mangaiat-o pe par si i-a cantat.

Am ramas fara cuvinte in fata acestui tablou. Nu pot cuprinde in cuvinte admiratia si respectul pe care il port lor si tuturor parintilor care nu isi abandoneaza copiii, oricat de grave ar fi problemele lor. Chiar daca nu isi vor auzi niciodata numele strigat din gura lor, chiar daca nu ii vor vedea niciodata mergand pe picioarele lor, acesti oameni nu abdica de la rolul de parinti, de la misiunea lor. In aceeasi masura, nu ii judec si nu ii condamn nici pe cei care renunta, care nu pot sa faca fata la ingrijirea unui copil cu asemenea probleme. Foarte probabil, as proceda la fel, nu cred ca sunt atat de puternic sa ingrijesc un copil atat de bolnav.

Lasă un răspuns

