Recitiți cărțile despre care credeți ca nu mai au nimic nou sa va spună

Îmi place sa citesc Osho pentru ca pot deschide cartea la orice pagina și întotdeauna găsesc ceva interesant. Nu îmi place sa citesc cărți de la început la sfârșit. Nici nu pot spune care este ultima carte pe care am citit-o cap – coada. Pot spune ca am o colecție de cărți, cele mai multe scrise de Osho din care citesc și recitesc fragmente la intamplare. Unul dintre cele mai interesante aspecte atunci când recitești o carte este ca foarte adesea găsești un înțeles nou în ceea ce citesti. La momentul în care citesti prima data, poate din neatenție, poate din graba, ceva din informația conținută in carte îți poate scăpa. Sau poate nivelul actual de evoluție nu îți da voie sa vezi dincolo. Timpul trece, devii mai constient, evoulezi, redeschizi cartea despre care credeai ca nu mai are nimic nou sa îți ofere. Nu ai nimic mai bun de facut, totusi deschizi cartea si ești surprins sa descoperi chestiile care ți-au scăpat.

Acum doi ani am dormit în casa unui prieten și in biblioteca lui am gasit câteva cărți de Osho. Am citit câteva ore din ele inainte sa adorm si dimineata la cafea, stand de vorba cu prietenul meu, ii spun cateva rezumaturi impresionante din cartea lui Osho, fără sa ii spun sursa. Discutia decurge frumos si la un moment dat, prietenul ma intreaba de unde sunt povestile pe care tocmai i le spusesem. Ii arat cartea lui Osho de pe raftul lui, din biblioteca lui personala. „Incredibil! Nu imi amintesc povestile astea! Trebuie sa recitesc cartea asta atunci”. Era aceeasi carte pe langa care a trecut zi de zi, ani de ani prin biblioteca lui, convins ca le stie, ca le-a citit!

Câți dintre voi nu aveti acasa pereti intregi cu carti ezoterice si va uitati la ele sau treceti pe lângă ele fara sa le mai dati atentie. „A, le-am citit pe toate! Le știu!” De aceea, va indemn sa va redescoperiți comorile prăfuite pe lângă care treceți zi de zi. Redeschideți cărțile pe care credeti ca le stiti. Recitiți cărțile despre care credeți ca nu mai au nimic nou sa va spună. Daca vei reciti o carte ezoterica si nu vei descoperi nimic nou, atunci e foarte probabil ca nu ai mai crescut deloc de la momentul primei lecturi.

 

 

 

Lasă un răspuns

