Un om bogat nu poate accepta daruri de la un cerșetor!

Am primit o super-poveste pe email de la Elvira, multumesc mult!

Se spune ca un derviș stătea și se ruga sau medita pe o piatra, într un loc ferit, la marginea unei piețe  De ceva timp, un trecător îl privea și  de îndată ce dervișul a deschis ochii, i-a spus:

– Ești un om sfânt! Te rog primește o mie de dinari de aur de la mine. Sunt sigur ca ii vei folosi cum se cuvine, în sprijinul și în numele Domnului.

– O clipa, i-a spus dervișul. Ma pui in încurcătura… Nu stiu daca ar trebui sa iau acesti bani de la tine.

– Ce vrei sa zici?

– Spune-mi te rog, esti sigur ca acasa mai ai bani? Sau ca ai tot ce iti trebuie?

– Desigur. Am si bani, si o casa mare, multi servitori si alte avutii. Fii linistit.

– Daca ti-as da eu, acum, o mie de dinari de aur, i-ai lua?

– Desigur.

– Dar daca ti-as oferi inca alte doua mii de dinari de aur, i-ai lua?

– Evident, cum sa nu ii iau?

– Dar daca ar trebui sa te rogi pentru ca Dumnezeu sa iti trimita mai multi bani, ai face-o?

– Da, fara doar si poate, o fac deja. Fara ajutorul lui cum as face eu rost de bani?

– Ei, vezi, nu pot sa primesc acesti bani de la tine. Un om bogat nu poate accepta daruri de la un cersetor.

Trecatorul s-a facut rosu la fata, nestiind daca sa se infurie sau sa se sperie:

– De cand esti tu un om bogat si eu un cersetor?!

– Am impresia ca dintotdeauna, pentru ca eu sunt multumit cu ce am si Dumnezeu imi trimite mereu tot ce am nevoie si inca multe alte lucruri, desi eu nu i-am cerut nimic altceva decat intelepciune. Dupa cum se vede treaba, tu iti petreci viata vesnic nemultumit si cersind zilnic bani de la El.”

Lasă un răspuns

