Sfanta Scriptura nu este hrana raw pentru suflet

 Am purtat un dialog pe blogul pastorului baptist Marius Cruceru despre hrana raw pentru suflet. L-am intrebat ce ar putea fi hrana raw pentru suflet. Mi-a raspuns rapid, printr-un comentariu telegrafic: „Raw? Citirea sfintei Scripturi în original cu voce tare.”

Am reflectat aproape o saptamana la ceea ce mi-a spus. In seara aceasta i-am raspuns printr-un comentariu, care nu stiu daca va fi aprobat sau lasat la spam:

Chiar si in original, chiar si cu voce tare, Sfanta Scriptura nu are nici o sansa sa fie hrana raw pentru suflet. Ea este produsul unor prooroci, apostoli, evanghelisti, insuflati de Duhul Sfant, dar e departe de a fi raw. E un fel de mancare de McDonalds, super procesata, congelata, prajita si vanduta cu mult marketing agresiv. Desi va umple stomacul, nu va hraneste cu adevarat. Desi infulecati zilnic portii xxl de citate biblice, ramaneti mereu flamand si trist. Orice citat biblic ati parcurge, mintea dvs nu va inceta sa il incarce cu semnificatii, sa il incadreze in predici. V-ati luptat sa va stapaniti trupul dar adevarata provocare este sa va stapaniti mintea. Mintea dvs teologica sta intre dvs si Dumnezeu. Mintea care inventeaza mereu termeni noi. Mariusologie crucerologica sau crucerologie mariusologica. Mereu si mereu, tot mai departe de liniste. Adevarata hrana raw pentru suflet este rugaciunea fara cuvinte, contemplarea, meditatia, linistirea mintii.

Lasă un răspuns

