Ce mai fac? De ce nu mai scriu nimic?

moi Da, m-am intrebat si eu chestiile astea, ce mai fac si de ce nu mai scriu nimic. As putea sa scap usor sa spum ca nu am avut timp nici sa respir, ca alerg intre Pitesi si Bucuresti, ca sunt ocupat cu mesele de masaj, cu cursurile de shiatsu si ca in paralel sunt tata de trei copii. Dar, adevarul este ca daca as fi vrut cu adevarat sa scriu, as fi scris. Dar nu am gasit nimic care sa ma fascineze spre scris. Sau daca mi se intampla sa am ceva inspiratie, ori laptopul era prea departe, ori cand ma apropiam de laptop, inspiratia disparea fara urma sau aveam impresia ca nu voi putea gasi cuvintele care sa cuprinda ceea ce simtisem in mintea mea. Asa ca am abandonat destul de multe proiecte de articole in ultima vreme. Apoi, am vrut ca sa ma iau in scris de altii dar mi-am zis ca cine sunt eu ca sa ii judec pentru greselile lor asa ca din nou, nu am ratat nici o ocazie sa tac. Am invatat de la Osho ca atunci cand judeci pe cineva, el nu se mai reflecta fidel in tine, rolul tau de oglinda dispare. Atunci cand poti privi pe cineva fara sa il judeci, cand nu mai esti tulburat, atunci el se reflecta fidel in tine si isi poate vedea plusurile si minusurile, bunele si relele…

Apoi, intr-o seara, mi-a cazut din nou in maini o carte de Osho [dragul de el!], in care am gasit un pasaj foarte interesant despre inteligenta masculina si cea feminina. Acolo am citit ca tot ceea ce este scris se adreseaza inteligentei noastre masculine, care are ca receptor ochiul. Tot ceea ce auzim s-ar adresa inteligentei noastre feminine care are ca organ receptor, ati ghicit, urechea! Urechea este sensibila la inflexiunile vocii, la timbru, la tonalitate, la pauze la armonia discursului, chestii care se pierd cu desavarsire in cazul textelor scrise. Sa fie oare acesta unul dintre motivele pentru care Iisus nu ne-a lasat nimic scris iar toata invatatura sa a fost transmisa oral? Textul scris este mort, rigid, inflexibil. Este groapa de gunoi in care scormonesc teologii, sau dumnezeologii cum imi place mie sa ii denumesc. Eu unul prefer comunicarea live, face-to-face. Mesajul pe care il transmit atunci are viata si este continut nu doar in cuvinte, ci si in prezenta, in gestica, in pauze, in liniste, in tacere.

Deci, sunt bine, sanatos, slava Domnului ceea ce va doresc si voua tuturor!

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Monica Lauleanu spune:

    Bine ai venit in club Domnul Viorel🙂 .

    Apropos de Osho, anul trecut pe vremea asta nu inghiteam nici o fraza de la el. Nu puteam sa trec de imagine, ma impiedicam in unghiile lui lungi si in Mercedesuri. Am conchis atunci „nu o fi timpul inca”. Si nici nu am mai incercat. In iarna am cautat „Vijnana Bhairava Tantra, Comentata de Osho”. Si cu asta m-am regasit in universul Osho si nu vad cum sa fie altfel lucrurile decat spune el.

    1. gabriel spune:

      deci, toate la timpul lor🙂

  2. Anda Iancu spune:

    Ne bucuram ca esti bine, ocupat, ca ti-ai facut timp pentru prietenii tai, ca pui in practica ce ai acumulat. De scris o sa ai timp la pensie, chestia asta cu judecatul si oglinda o stiam dar numai pe jumatate (cea cu oglinda) deci am mai invatat ceva de la tine.

Lasă un răspuns

