Hoarders

Pana acum cateva zile, nu stiam ce inseamna acest termen, desi vorbesc destul de bine engleza. Am vazut la televizor, pe TLC, un episod din serialul Hoarders, Burried Alive, tradus ca Dezordine Extrema. Hoarding este tradus in emisiune „colectionar”, oarecum departe de adevaratul sens al termenului.  Am ales de pe YouTube un fragment similar dar care ilustreaza foarte bine problema.

Am aflat ca in America, 1 din 20.000 de oameni sufera de hoarding. Am vazut doar cateva momente, dar m-au impresionat foarte profund si in fiecare zi care a urmat m-am tot gandit de ce au avut un rasunet atat de puternic in mine. Mi-am dat seama ca este foarte probabil ca si eu sufar de aceeasi problema, dar nu in fizic ci in plan mental. Cand l-am vazut pe barbatul din serial plimbandu-se prin casa lui pe gramezi de gunoaie care ajung aproape de tavan, mi-am imaginat cum arata subconstientul meu pe care l-am umplut cu tot felul de deseuri emotionale, mentale, spirituale. Nu stiu de ce privind camerele pline pana la tavan de gunoaie, mi-a venit in minte camara in care ne indeamna Manuitorul sa intram ca sa ne rugam. Cum sa mai intri sa te rogi intr-o incapere plina de gunoaie pana la tavan?

Cu cateva zile inainte de a vedea emisiunea la televizor, am imprumutat de la o prietena o carte deosebita: Partea intunecata a cautatorilor de Lumina, de Debbie Ford, pe care o recomand tuturor cu mare drag. Din aceasta carte, am inteles cum am reusit sa ascundem in umbra toate calitatile noastre mai putin prezentabile. Cum am renuntat la parti din noi insine ca sa ne „adaptam” la societatea in care traim sau ca sa fim pe placul unui Dumnezeu descris in religiile noastre.  Sper sa reusesc sa postez niste fragmente din aceasta carte, merita multa reflectie.

O primavara frumoasa va doresc!

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Cristina L spune:

    Cred ca toti avem si parti intunecate,”deseuri emotionale, mentale, spirituale” cum spui tu.
    Problema sta in a le nega si ascunde sau a le asuma si accepta,intelegand ca fac parte din tine si incercand sa le privesti altfel, ca ceva firesc.
    Suntem perfecti cu bune si rele,cu lumina si umbra!

    Multumim de urari,sa fiti sanatosi!!!

Lasă un răspuns

