Neale Donald Walsch: Tot ceea ce voi numiţi defecte ale voastre, tot ceea ce nu vă place la voi înşivă, sunt cele mai mari calităţi pe care le aveţi

Acum cateva saptamani, am gasit in biblioteca unei prietene cartea lui Debbie Ford, Partea intunecata a cautatorilor de lumina, pe care o recomand cu mare drag. Am gasit online si varianta pdf din care am extras introducerea lui Neal Donald Walsch:

debbie„Pe vremea când eram copil, nu mă plăceam foarte tare. De fapt, erau momente când detestam faptul că sunt eu. Mă credeam singura persoană din lume atât de incapabilă de a-mi face prieteni şi atât de ridiculizată de către grupul de băieţi în care căutam cu disperare – şi uneori fără rezultat să intru. Lucrurile nu s-au schimbat foarte mult nici când m-am mai maturizat. Da, credeam că viaţa mea o să ia un curs nou. M-am mutat chiar într-un oraş nou, unde nu mă cunoştea nimeni, unde nimeni nu ştia nimic despre tendinţele mele din copilărie de a mă lăuda foarte tare, ca o compensare a faptului că nu aveam respect faţă de mine însumi. Nimeni nu mai vedea ceea ce adulţii din copilăria mea numeau „atitudinea mea zănatică” şi nimeni nu mai ştia despre obiceiul meu de „a intra cu impetuozitate”, umplând camera cu prezenţa mea – în aşa măsură, încât toţi ceilalţi simţeau că nu mai au spaţiu în care să se desfăşoare. Inepţiile mele sociale nu mai puteau fi descoperite.

Ei bine, am descoperit că mutatul dintr-un loc în altul nu m-a ajutat cu nimic. M-am luat pe mine însumi cu mine. Apoi, într-o zi, mă aflam într-un lăcaş de desăvârşire a evoluţiei spirituale şi am fost prezentat angajaţilor din departamentul unde urma să lucrez. Administratoarea clădirii a spus ceva ce nu voi uita niciodată.

„Tot ceea ce voi numiţi defecte ale voastre, tot ceea ce nu vă place la voi înşivă, sunt cele mai mari calităţi pe care le aveţi”, a apus ea. „Ele sunt, pur şi simplu, supra-amplificate. Aţi dat volumul prea tare, asta-i tot. Daţi puţin mai încet. În curând, voi – şi toţi ceilalţi – vă veţi vedea slăbiciunile ca fiind punctele voastre tari, aspectele „negative” ca fiind „pozitive”. Ele vor deveni instrumente minunate, gata să acţioneze în favoarea voastră, mai degrabă decât împotriva voastră. Tot ceea ce aveţi de făcut este să învăţaţi să apelaţi la aceste trăsături de personalitate, în cantităţi care sunt potrivite momentului. Apreciaţi cât de mult e necesar din minunatele voastre calităţi şi nu daţi mai mult decât atât.”

M-am simţit ca şi când aş fi fost lovit de trăsnet. Nu mai auzisem niciodată asemenea lucruri. Cu toate acestea, ştiam în mod instinctiv că era adevărat. Lăudăroşenia mea nu era altceva decât încredere în sine mult prea amplificată. Ceea ce oamenii numeau, în tinereţea mea, „atitudine zănatică” sau „prostească”, nu era nimic altceva decât spontaneitate şi gândire pozitivă – supra-amplificate. Iar intrarea mea impetuoasă era doar calitatea mea de conducător, dexteritatea mea verbală şi dorinţa mea de a merge până la capăt – toate trei  exprimate mult prea zgomotos.

Mi-am dat seama că toate aceste aspecte ale fiinţei mele erau calităţi pentru care fusesem uneori lăudat. Nu e de mirare că nu mai ştiam ce să cred! Doar în acel moment, când m-am uitat la „latura de umbră” şi am văzut clar de ce alţii au numit uneori toate acestea drept comportamente „negative”, am văzut şi darul care se afla în fiecare dintre ele. Tot ceea ce aveam de făcut era să folosesc aceste comportamente în mod diferit. Să nu le reprim, ci să mi le asum. Şi, pur şi simplu, să le folosesc în mod diferit. Acum am ajuns să înţeleg ce importanţă extraordinară are să-mi trăiesc viaţa, fiind în întregimea fiinţei mele. Adică, să-mi dau voie ca, în primul rând să observ şi apoi să pun la un loc – într-un întreg grandios – toate aspectele lui cine sunt – atât acelea pe care eu şi alţii le-am numit „pozitive”, cât şi acelea pe care eu şi alţii le-am numit „negative”.

Cu ajutorul acestui procedeu m-am împrietenit, în sfârşit, cu mine însumi. Dar, vai! ce mult timp mi-a trebuit ca să ajung aici! Şi cât de scurt ar fi fost întregul proces, dacă aş fi cunoscut gândirea profundă şi înţelepciunea minunată ce se află în această carte scrisă de Debbie Ford. Citiţi această carte cu grijă. Citiţi-o o dată, mai citiţi-o o dată. Apoi, citiţi-o a treia oară, ca să fiţi siguri. Şi faceţi exerciţiile pe care le sugerează. Vă îndemn să o faceţi! Vă îndemn, iarăşi şi iarăşi!

Dar să nu citiţi cartea şi să nu faceţi exerciţiile, dacă nu doriţi ca viaţa voastră să se schimbe. Puneţi cartea jos chiar în clipa asta. Aşezaţi-o pe raftul cel mai de sus al bibliotecii voastre, acolo unde nu veţi ajunge niciodată la ea. Sau daţi-o unui prieten. Pentru că este absolut imposibil să trăiţi experienţa acestei cărţi, fără să trăiţi, de asemenea, şi experienţa unei modificări în viaţa voastră.

Cred în a trăi o viaţă de totală limpezime. Aceasta înseamnă transparenţă deplină. Nimic nu este ascuns, nimic nu este negat. Nici măcar acea parte din mine însumi la care n-am vrut să mă uit – şi cu atât mai puţin să o recunosc. Dacă veţi fi de acord cu mine că transparenţa este cheia către autenticitate şi că autenticitatea este uşa către Sinele vostru Adevărat, atunci îi veţi mulţumi lui Debbie Ford din adâncul fiinţei voastre pentru această carte. Asta, deoarece ea vă va conduce la o uşă dincolo de care veţi găsi bucurie veşnică, pace interioară şi un loc extrem de vast de iubire de sine; în sfârşit, veţi găsi locul în care să-i iubiţi fără condiţii pe ceilalţi. Şi, o dată cu începutul acestui ciclu, vă veţi schimba nu numai viaţa voastră, ci veţi începe, cu adevărat, să schimbaţi lumea.

Neale Donald Walsch
Ashland, Oregon
Martie 1998

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. CL spune:

    Interesant!!!
    Rumegam si revenim…

Lasă un răspuns

