Despre iluzii

Am gasit acest clip acum cateva saptamani si nu ma mai satur sa il privesc. M-a ajutat sa inteleg ce sunt iluziile si mai ales cum sa vad in spatele iluziilor. Daca privesti doar primele 25 de secunde poti sa afirmi cu siguranta ca daca arunci bile pe un acoperis, ele vor merge pe creasta acestuia! Apoi, camera se misca si intelegi cum a fost construita iluzia pentru ochii nostri. Totul se rezuma la unghiul de observatie, sau cum  numea Castaneda in una din cartile sale, punctul de ansamblare de unde ne alegem perspectiva asupra existentei. Mi-am adus aminte de multe situatii dificile prin care am trecut si in care spuneam ca exista o singura solutie. Pana cand nu am incercat alta perspectiva asupra situatiei respective, lucrurile nu s-au imbunatatit. In cazul acestui clip, privitorul vede doar ceea ce vrea regizorul clipului. Daca el ar fi ales sa difuzeze doar primele 25 de secunde, am fi acceptat ca bilele se plimba pe crestele acoperisurilor. In acest caz, regizorul a fost binevoitor si ne-a aratat cum a construit iluzia. In viata de zi cu zi insa, noi suntem regizorii. Noi alegem punctul de perspectiva asupra existentei noastre. Poate din comoditate, poate ca nu am fost invatati sau poate ca ni s-a spus ca este imposibil, ne-am invatat sa privim viata doar din unghiurile in care am fost invatati sa o privim. Alteori, reusim sa gasim puncte noi de perspectiva si curand, fara sa ne dam seama, devenim atasati si de ele. Apoi, ochii nostri vor fi hraniti din nou cu iluzii care intotdeauna aduc suferinta cu ele. Acest clip mi-a reamintit cat de important este intotdeauna sa privesti lucrurile din perspective diferite si sunt recunoscator celui care a realizat si a distribuit acest material!

3 gânduri despre „Despre iluzii

  1. Totdeauna exista doi poli ce pot fi interschimbati…teama in curaj,tristetea in bucurie,ura in iubire,constrangerea in libertate… 🙂

Lasă un răspuns

